Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday 17 June 2011

Perlancaran Kempen Pendaftaran Pengundi Serta Keahlian Ahli UMNO

Seremban : 17 Jun- Perlancaran kempen pendaftaran pengundi baru dan keahlian ahli UMNO telah disempurnakan oleh YB Dato’ Seri Haji Mohd Shafie bin Haji Apdal, Naib Presiden UMNO Malaysia di ruang legar Terminal One, Seremban hari ini.

Dato’ Seri Haji Mohd Shafie juga menyeru agar jentera menggunakan ’Kaedah Media Baru’ untuk memikat hati pengundi yang sedia ada.

Menyentuh tentang sejarah ringkas bagaimana YM Tunku Abdul Rahman, Tun Tan Chen Lock dan Tun Sambathan ingin mencapai kemerdekaan pada tahun 1950an yang lalu, Dato’ Seri Haji Mohd Shafie menyelar tindakan pembangkang apabila sewenang-wenangnya mencabar kewibawaan SPR di dalam menangani isu pilihanraya yang dijalankan.

Langkah yang diambil oleh UMNO Negeri Sembilan merupakan tindakan yang bijak dan  merupakan negeri yang pertama menjalankan kempen ini.

Dato Seri Haji Mohd Shafie juga mengucapkan tahniah kepada Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan melalui kepimpinan Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan.

Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan ketika berucap telah mengfokuskan seramai 10,000 orang pengundi baru akan di daftarkan dalam tempoh seminggu yang bermula 17-26 Jun 2011 sepanjang Karnival Sukan UMNO Negeri Sembilan.



 

No comments:

Post a Comment