Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 22 November 2011

Datanglah beramai-ramai ke Karnival ICT NS 2011


Kerajaan Negeri Sembilan akan menganjurkan Karnival ICT Negeri Sembilan 2011 pada 25 hingga 27 November 2011 bertempat di Kompleks Belia dan Sukan Paroi. 

Menteri Besar Negeri Sembilan menyatakan bahawa karnival ini diadakan selaras dengan hasrat Kerajaan Negeri untuk menjadikan Kerajaan Negeri yang berasaskan ICT.

Bagi merealisasikan hasrat ini, Kerajaan Negeri, Rangkaian Minang (NS) Sdn Bhd selaku One Stop ICT Implementation Agency (OSA) akan bekerjasama dengan Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN), Pengurusan Teknologi Maklumat (UPTM), Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan dan Telekom Malaysia (TM).

Selain daripada itu, karnival ini juga adalah bertujuan untuk melancarkan Pelan Strategik Teknologi Maklumat Negeri (ISP) yang merupakan blueprint atau kertas dasar Kerajaan Negeri.

Ini merupakan langkah permulaan untuk mencapai visi Kerajaan Negeri ke arah e-Connected State. Kerajaan Negeri juga akan bekerjasama dengan SKMM, MDeC dan MOSTI supaya semua projek yang telah dirancang dapat dilaksanakan dalam masa yang ditetapkan.
 

No comments:

Post a Comment